הבירה שלצד הבשר

בשנים האחרונות יחס הישראלים לבשר נהיה רציני יותר ויותר. אנשים משקיעים מחשבה רבה באיזה נתח יונח על שולחן ארוחת השישי, אילו בשרים לטחון לכדי ההמבורגר המושלם אותו יעלו על המנגל כשמגיעים החברים ומה הדרך הנכונה לטפל בכל בשר בפני עצמו.

בכתבה הקרובה ננסה לשדרג את חווית אכילת הבשר מנקודת מבט אחרת. בעוד שרוב הכתבות שתקראו על בשר עוסקות באיך לבחור את הנתח, לטפל בו או להכין אותו, כאן ננסה לשפר את חווית האכילה שלכם דרך המשקה שליד הבשר. בכתבה זו נתאים עבורכם את הבירה הנכונה לכל סוג של בשר העושה את דרכו אל המנגל.

נקניקיה

היום כבר ניתן למצוא בקצביות ובמקררים נקניקיות מושקעות ואיכותיות, כאלו שלא מעלים על המנגל רק עבור הילדים, אלא שמתאימות להגשה גם כמזון גורמה עם טעמים המותאמים גם למבוגרים. הבירה המתאימה ביותר לנקניקיות כאלו היא בירת לאגר גרמני, כהה ומחוזק. בירות כזו לדוגמא היא "סלבטור" של מבשלת פאולנר.  הטעם הנקי והעמוק של הבירה מעצים את טעמי הנקנקיה ומייצר ארוחת עם טעמים המחמיאים זה לזה.

קבב

אחרי שסיימנו עם נקניקיות, נעבור לקבבים. הקבב הוא הבשר היחיד ברשימה שלנו המתובל בעשבי תיבול המעניקים טעמים קלילים ורעננים ולכך יש השפעה משמעותית על הבירה שנבחר להגיש איתו. הבירה המתאימה ביותר לצד הקבב היא לאגר כהה, אך קליל כמו "בוסטון לאגר" של מבשלת סמואל אדאמס. לאגר בסגנון וינאי, טיפה מתקתק ובעל ארומה פרחונית שפשוט משלימה את ניחוחות העשבים והתבלינים של הקבב.

 

המבורגר

ההמבורגר עושה את דרכו אל מרבית תפריטי המסעדות בישראל ומבסס את עצמו כמאכל שיש להתייחס אליו בכבוד הראוי לו. כל חובב המבורגר שמכבד את עצמו מחזיק מתכון משלו וגם יהיה מוכן לספר לכם באריכות על הראציונל שעומד מאחריות. ההמבורגר שמקורו גם כן מגרמניה הינו למעשה קציצת בשר טחון אשר טעמיה שואבים מהבשר עצמו, כמעט ללא תיבול פרט למלח ופלפל ועל כן מן הראוי שנאתגר אותה בטעמים מורכבים יותר. בכל הקשור לבירה מומלץ לשתות בירה עשירה בטעמים כמו פייל אייל. דוגמא טובה לכך היא בירת "החלוץ"- פייל אייל עשיר בטעמים הדריים וטרופיים ש"פותחים" את טעמי ההמבורגר.

נתחים

כל מנגל טוב מתהדר בסטייק איכותי. בשנים האחרונות ההתמחות של הקהל הישראלי בבשר הולכת וגוברת ומונחים כמו "סקירט סטייק", "נתח קצבים" או "טיבון" כבר לא זרים לאוזנינו ויכולים להיות הנתח מושלם לתת מענה לסטייק המתבקש. גם במקרה זה כמעט ולא מעורבים תבלינים בתהליך והנתח ישאב את טעמיו המרכזיים משני גורמים עיקריים; טעמי הנתח עצמו והצריבה שעוברת השכבה החיצונית של נתח איכותי במגע עם חום גבוה. להשלמת החוויה מומלץ להוסיף בירת פורטר כהה. המרקם הסמיך והטעמים השרופים שלה משלימים את טעמי הסטייק. "אלכסנדר בלאק" של מבשלת אלכסנדר הישראלית מהווה דוגמה קלאסית לסגנון ויכולה להיות שותפה נפלאה לסטייק טוב.

טלה

או ליתר דיוק צלעות טלה הן לרוב "קינוח" מושלם וקליל לארוחת בשרים מכובדת. כיוון שזה כבר סוף הארוחה ניתן להגיש בירה חזקה יותר שלא תאיים על טעמי ההמשך. בירה מושלמת לשלב זה יכולה להיות "אבט 12" של מבשלת "סנט ברנרדוס". בירה בסגנון קוודרופל של  10% אלכוהול. לבירה טעם מורכב שמזכיר טעמים מעולם היין ומהווה סיומת נפלאה לארוחה.

אנחנו מקווים שעוררנו עבורכם את בלוטות הטעם ושבפעם הבאה שאתם מתכננים ארוחת בשרים תקדישו מחשבה גם על הבירה שתלווה את החוויה המושלמת שלכם.

הכותב הינו גלעד נאמן, מבעלי מותג הבירה "מבשלת תוג" ו"בית מלאכה לבירה" לקידום תרבות הבירה בישראל.

מאמרים נוספים