קטלוג

מחזירים את השפיות למטבח: צעד 2

איך לשלב יותר ירקות בתפריט, בלי לעבוד בזה?

למישהו יש מושג איך מצליחים לנצח על כל האופרציה הזו שנקראת משפחה, בית וקריירה – וגם לשמור על תזונה שפויה ומאוזנת, בלי להתחרפן? בגלל שלרובינו אין, לקחנו על עצמינו משימה: לנסות לפצח את השיטה, או לפחות לשכלל אותה- עם פתרונות מעשיים וקלים לביצוע, שמתאימים לחיים האמיתיים. כאלו שמשלבים בין בישול בריא, לבישול אפשרי. ועכשיו, בואו נדבר רגע על ירקות. ירקות הם ה"חור השחור" בתזונה של כולנו. כולנו יודעים כמה חשוב לשלב כמה שיותר מהם בתפריט היומי, אבל למי יש זמן לכל ההתעסקות שמסביב? קבלו את הטיפים שלנו:

 

טיפ 1: ירקות קפואים

ירקות קפואים לא רק בריאים יותר מירקות טריים (בגלל תהליך ההקפאה העמוקה שלאחר הקטיף, המשמר בהם את כל הויטמינים והמינרליים) – הם גם הרבה יותר ידידותיים לתיפעול. פשוט לשלוף מהמקפיא דקה לפני הבישול, לזרוק לסיר מרק ירקות או להכין איתם מרק לקוסקוס (קוסקוס קנוי, כמובן, כזה שמוכן ללא בישול). אפשר להוסיף להוסיף לפסטה או אורז או להכין פשטידה קלילה או מאפינס (ירק+קוטג'+ביצים+קמח ולתנור). אפשר גם להוסיף שמן זית, מלח ופלפל ולאפות בתנור כתוספת (ואם תניחו בתבנית גם שניצל תירס זוגלובק, סגרתם את הארוחה).

 

 איך הכי מומלץ להפשיר?

גם כאן הדרך הקלה מנצחת: המיקרו מפשיר את הירקות בזמן הקצר ביותר ושומר על הערכים התזונתיים שלהם באופן המיטבי.  בקיצור, תדאגו שתמיד יהיו לכם במקפיא כמה שקיות של ירקות קפואים מסוגים שונים, כולל לקטים של ירקות (לקט למיניסטרונה, לקוסקוס, למרק ירקות ועוד ועוד. מגוון לא חסר!), ורוב העבודה כבר מאחוריכם.

 

טיפ 2: סלטים מוכנים

במקרר בסופר תמצאו אינסוף סוגים של ירקות שטופים ומוכנים לאכילה, כולל לקטי ירקות שהם כבר כמעט סלט. זורקים פנימה כמה עגבניות שרי ויש לכם סלט כאילו-מושקע כתוספת לארוחה, או כארוחה בפני עצמה (אם מוסיפים טונה או בולגרית וקצת פסטה מהמקרר, פרוסות פסטרמה, קוביות קבנוס או קריספי סטיקס של זוגלובק).

 

טיפ 3: שוטפים מראש!

קניתם פירות וירקות טריים? כדי שגם תאכלו אותם, הקפידו לשטוף מיד אחרי הקניה. זה יחסוך לכם מחשבות כמו: מה, להתחיל עכשיו לשטוף ירקות לסלט? לפנות את הכיור רק בשביל לשטוף תפוח? לא חשוב, ננשנש כבר איזה חטיף במקום. כשכל הירקות והפירות כבר שטופים, כל מה שצריך זה להכניס יד למקרר ולחטוף פרי או ירק על הדרך, בלי לחשוב פעמיים.

 

טיפ 4: צנצנת הקסמים (טיפ שהוא בעצם מתכון)

המנה הזו לא רק בריאה ומשביעה…. כל כך פשוט להכין אותה, שאפילו ילדים יכולים!

המצרכים:
  • חופן מקלות מקרוני דקיקים שבורים לרבעים
  • כפית שטוחה אבקת מרק
  • רבע שקית לקט ירקות קפואים למרק מינסטרונה/מרק ירקות
  • צנצנת עמידה לחום
  • מים רותחים

 

מכניסים את כל המרכיבים לצנצנת ומוסיפים מים רותחים עד גובה 3/4, מכסים ל- 5 דקות ויש לכם מרק ירקות "נמס בכוס" טרי, הום מייד.

את המנה הפשוטה והגאונית הזו, גם ילדים מגיל 9 יכולים להכין לעצמם לבד (השאירו להם בבוקר את הצנצנת עם כל המרכיבים במקרר והם רק יוסיפו מים רותחים).

יחד עם שניצל תירס או נקניקיות של זוגלובק, כבר יש להם ארוחת צהריים שלמה- משביעה, מזינה וטעימה.

המלצות נוספות שעשויות לעניין אותך